U radu sa djecom koju podučavam, zaista nailazim na različite tipove problema. Najčešće su to djeca koja su dosta "bistra", ali ne shvataju kako se matematika uči, niti im bude dobro objašnjeno šta trebaju da uče. Kada uđem u sobu i prvi put se sretnem sa djetetom, vidim namrgođeno, preplašeno lice koje se boji svega što je zapisano u svesku na "kockice". Čak i ako je to broj kolegice iz klupe ispred. Zašto? Matematika je riječ sa kojom se djeca plaše od kada uđu u školske klupe. Riječ koja mijenja pojmove "doktora", "babaroge", "odvešće te neki čiko" i "narašće ti nos" kako dijete sazrijeva. Ista je logika, niko nikada nije vidio strašnu matematiku, niti je koga "odvela", ali je zato poremetila ustaljene navike djece koja ne uče i površno čitaju. Djeci morate reći da ne mogu učiti isto matematiku i biologiju. Čitaš, podvučeš i "vadiš se na stvari iz života". To je jedan proces koji treba kopanja, krampanja i ponavljanja istog procesa konstantno. Matematski mozak je "mišić" koji trebate "nabildati" raznim vježbama i beskonačnim ponavljanjima istih. Taj "mišić" raste, dobija snagu i postaje jako izdržljiv. I vjerujte, počinje da se sviđa djevojkama.
Bio je maj 2005. Dosta vreli dani za taj period godine. Odlučio sam tih dana da se "ostavljam" umjetnosti i studiranja glume. Upisat ću tehnički fakultet. Jesam li bio spreman za taj korak?! Izazov! Ove opasne stvari što ti totalno promijene smjer života izuzetno volim. Još kada sam vidio da na prijemnom imamo matematiku, vrelina mi je udarila u glavu. Nisam bio spreman da učim o matematici više od nivoa da zadovoljim Dragu, profesoricu iz Srednje. Ali nećeš biti uporniji od mene. Uzeo sam knjige iz školske biblioteke od sve četiri godine i navalio. 15 dana po 12 sati sa pauzama za ručak od 15 min! Od osam do osam. Mama je mislila da sam totalno poludio. "Da si na vrijeme učio sad bi bio u parku sa djevojkom" zezala me dok sam se nervirao za ručkom objašnjavajući joj da moram preći sve ponovo. Položio sam prijemni bez greške. Peti na spisku zbog četvrtice iz Srednje i nedostatka diploma sa školskih takmičenja. Nije me niko prepoznao, nije me niko dovoljno motivirao da pokušam. Možda bi bio i prvak škole, općine, regije.
Poslije svakog savladanog gradiva, termina savjetovanja i instrukcija uvijek me dočeka rečenica, "ne mogu da vjerujem da je ovo ovako lako". Zaista, gradivo matematike je prilagođeno za određene uzraste. Cijeli tim psihologa, pedagoga i profesora matematike stoji iza knjige koje Vaše dijete izučava. Logika djeteta ne može da pojmi određene matematske stvari odmah na prvu, a također, mnogo je faktora u toku školskog časa koji ometaju ovo savladavanje. Dijete u svom radnom prostoru kod kuće doživljava preporod kada se skoncentriše na gradivo koje mora biti savladano, jer je plaćeno.
Također, greške koje prave roditelji je kada oni "objašnjavaju" djeci matematiku i samo dodaju strašne osobine "babarogi" iz par pasosa ispred. Vodite računa o temperamentu Vašeg djeteta. Gradivo ne usvaja isto flegmatik, sangvinik, kolerik ili melanholik. Još kada u to ukombinujemo i podtemperamente dobijemo širok spektar različitih osoba kojima treba pristupiti na drugačiji način. Da, upravo tako! Vaše dijete ne mora biti isto kao Vi! Čak, ne mora ni da uči i usvaja na način na koji ste usvajali Vi! Molim Vas, poštedite svoje dijete metoda koje je na Vas primjenjivao Vaš otac prije 30 i kusur godina! Mnogo više rezultata se može ostvariti ukoliko svoje dijete samo jednom "pustite" osobi koja je osposobljena za to.
I naravno, još uvijek učim. I vaše dijete će. Konstantno. Neki dan sam učio od dječaka koji je 4 razred osnovne škole. Učio sam njegov metod računanja "u glavi". Interesantno je raditi sa djecom. Nisam prije mislio uopće o tome. Naumpade mi reklama "neke se stvari ne mogu kupiti novcem"! Vidjeti dijete kako uživa radeći zadatke pred pismenu i raduje se sa tolikom žari tačnom rezultatu je zaista neprocjenjivo!
Dobar tekst!